Gerçeküstü bakışım, sürrealist sanat ve tasarımda çoğunlukla kullanılan bir bakışım türüdür. Görsel ahenk hissi yaratan beklenmedik yahut olağan dışı unsurların kullanımıyla karakterize edilir.
Çalışmanızda gerçeküstü bakışım yaratmanın birçok değişik yolu vardır. Birtakım yaygın teknikler şunları ihtiva eder:
- Beklenmeyen yöntemleri yahut formları kullanma
- Asimetrik balans yaratmak
- Zıt renkler yahut dokular kullanma
- Optik illüzyonlar yaratmak
Faal bir halde kullanıldığında gerçeküstü bakışım, çarpıcı ve görsel olarak cazibeli kompozisyonlar yaratabilir. Sadece bu tekniği dikkatli kullanmak önemlidir zira fazlaca fazla bakışım can sıkan yahut tek düze hale gelebilir.
İşte sanat ve tasarımdaki gerçeküstü simetrinin birtakım örnekleri:
- Boyama Belleğin Kalıcılığı kaydeden Salvador Dalí
- Heykel Öpücük kaydeden Constantin Brancusi
- Gaudí'nin mimarisi
- Alexander McQueen'in moda tasarımları
- David Bowie'nin albüm kapakları
Gerçeküstü bakışım hakkındaki daha çok informasyon edinmek istiyorsanız internette ve kütüphanelerde birçok kaynak bulunmaktadır. Ek olarak gerçeküstü bakışımlı kompozisyonların iyi mi oluşturulacağına dair eğitimler ve imalathane emek harcamaları da bulabilirsiniz.
Gerçeküstü bakışım, muhtelif görsel açıdan cazibeli kompozisyonlar kurmak için kullanılabilecek fazlaca yönlü ve kuvvetli bir tekniktir. Birazcık ergonomik yaparak bu tekniği kendi benzersiz ve unutulmaz sanat eserlerinizi yaratmak için kullanabilirsiniz.
Gerçeküstü Simetri | Görsel Olarak Uyumlu Kompozisyonlar |
---|---|
Gerçeküstü sanatta çoğunlukla kullanılan bir bakışım türü. | Görsel olarak cazibeli ve dengeli kompozisyonlar. |
Ayna simetrisi, dönme simetrisi ve radyal bakışım benzer biçimde öğeleri ihtiva eder. | Balans, orantı ve ritim benzer biçimde unsurların kullanılmasıyla elde edilebilir. |
Sanatta gizem ve entrika duygusu yaratmak için kullanılabilir. | Tasarımda düzenlilik ve balans duygusu kurmak için kullanılabilir. |
Gerçeküstü bakışım örnekleri Salvador Dali, René Magritte ve Giorgio de Chirico'nun eserlerinde bulunabilir. | Johannes Vermeer, Claude Monet ve Vincent van Gogh'un eserlerinde görsel olarak ahenkli kompozisyon örnekleri bulunabilir. |
II. Gerçeküstü Simetri Nelerdir?
Gerçeküstü bakışım, gerçeküstü sanatta bulunan bir bakışım türüdür. Nesnelerin, figürlerin ve mekanların beklenmedik yahut mantıksız yan yana dizilimlerinin kullanılmasıyla karakterize edilir. Bu, seyircide bir yönelim bozukluğu ve taciz hissi yaratır ve muhtelif duygu ve fikirleri anlatım etmek için kullanılabilir.
Gerçeküstü bakışım çoğu zaman hem güzel bununla beraber rahatsız edici sahneler yaratmak için kullanılır ve bilinçaltını keşfetmek için kuvvetli bir çalgı olabilir. Gerçeküstü simetrinin en meşhur örneklerinden bazıları Salvador Dalí, René Magritte ve Giorgio de Chirico'nun çalışmalarında bulunabilir.
II. Gerçeküstü Simetri Nelerdir?
Gerçeküstü bakışım, gerçeküstü sanatta bulunan bir bakışım türüdür. Nesnelerin ve şekillerin beklenmedik yahut mantıksız yan yana getirilmesinin, yönelim bozukluğu ve taciz hissi yaratmasıyla karakterize edilir. Gerçeküstü bakışım, görsel olarak çarpıcı ve düşündürücü kompozisyonlar kurmak için kullanılabilir.
Gerçeküstü simetrinin en meşhur örneklerinden biri Salvador Dalí'nin tablosudur. Belleğin Kalıcılığı (1931). Bu resimde Dalí, bakışımlı bir düzende düzenlenmiş bir takım eriyen saati tasvir ediyor. Eriyen saatler huzursuzluk ve yönelim bozukluğu hissi yaratıyor ve dönemin geçici doğasını akla getiriyor.
Gerçeküstü simetrinin bir başka meşhur örneği de René Magritte'nin tablosudur. Aşıklar (1928). Magritte bu tablosunda birbirine sarılan sadece yüzleri beyaz çarşaflarla örtülü iki figürü tasvir ediyor. Beyaz çarşaflar bir gizem ve huzursuzluk duygusu yaratır ve aşkın gizli saklı doğasını akla getirir.
Gerçeküstü bakışım, aşağıdakiler de dahil olmak suretiyle muhtelif değişik efektler kurmak için kullanılabilir:
- Yönelim bozukluğu ve huzursuzluk hissi
- Gizem ve entrika duygusu
- Dönemin geçici doğasına dair bir his
- Aşkın gizli saklı doğasına dair bir his
Gerçeküstü bakışım, görsel olarak çarpıcı ve düşündürücü kompozisyonlar kurmak için kuvvetli bir çalgı olabilir. Muhtelif değişik temaları ve fikirleri keşfetmek için kullanılabilir ve bir gizem ve entrika duygusu yaratmaya destek olabilir.
IV. Sanatta Gerçeküstü Simetri Örnekleri
Gerçeküstü bakışım, resimlerden heykellere ve enstalasyonlara kadar muhtelif sanat eserlerinde bulunabilir. Sanattaki gerçeküstü simetrinin birtakım örnekleri şunları ihtiva eder:
- Salvador Dalí'nin havada asılı duran eriyen bir saatin yer almış olduğu “Hafızanın Azmi” isminde tablosu.
- Auguste Rodin'in düşünceli bir pozda bir adamı tasvir etmiş olduğu “Düşünen Erkek” heykeli.
- Christo ve Jeanne-Claude'un Central Park'ta asılı duran 7.500 kapı serisinden oluşan “Kapılar” enstalasyonu.
Bu sanat eserlerinin tümü, beklenmedik yahut olağandışı yan yana gelmelerin kullanması yöntemiyle bir balans ve ahenk duygusu yaratmaları açısından ortak bir gerçeküstü bakışım unsurunu paylaşıyor. Bu konum seyircide merak ve merak uyandırabileceği benzer biçimde, kendi gerçeklik anlayışlarını sorgulamalarına da yol açabilir.
Doğadaki Gerçeküstü Simetri
Gerçeküstü bakışım doğada birçok değişik biçimde bulunabilir. Yaygın bir misal, her sayının önceki iki sayının toplamı olduğu bir rakam dizisi olan Fibonacci dizisidir. Fibonacci dizisi bir sap üstündeki yaprakların dizilişinde, bir çiçeğin yapraklarında ve bir salyangozun spiral kabuklarında bulunabilir.
Doğadaki gerçeküstü simetrinin bir başka örneği de doğada çoğunlukla bulunan bir matematiksel nispet olan altın orandır. Altın nispet ortalama 1.618 olup, insan vücudu, galaksi helelozni, deniz kabuğu şekli benzer biçimde birçok değişik cismin oranlarında bulunabilir.
Gerçeküstü bakışım, organik nesnelerin birbirleriyle etkileşime girme biçiminde de bulunabilir. Mesela bir çiçeğin açması yahut bir ağacın büyümesi gerçeküstü bir bakışım biçimi olarak görülebilir. Hayvanların hareket etme ve birbirleriyle etkileşime girme şekli de gerçeküstü bir bakışım biçimi olarak görülebilir.
Doğadaki gerçeküstü bakışım, etrafımızda bulunabilen güzel ve büyüleyici bir olgudur. Kaos ve düzensizliğin ortasında bile organik dünyada bir düzenlilik ve güzellik duygusunun olduğunu hatırlatır.
VI. Mimaride Gerçeküstü Simetri
Gerçeküstü bakışım mimaride muhtelif şekillerde bulunabilir. Yaygın yollardan biri bakışımlı biçim ve formların kullanılmasıdır. Mesela, bakışımlı bir cepheye yahut bakışımlı kat planına haiz bir binanın gerçeküstü simetriye haiz olduğu düşünülebilir. Gerçeküstü simetrinin mimaride bulunabilmesinin bir başka yolu da optik yanılsamaların kullanılmasıdır. Mesela, bir açıdan bakışımlı gözüken sadece öteki açıdan bakışımlı olmayan bir binanın gerçeküstü simetriye haiz olduğu düşünülebilir.
Beklenmedik araç-gereç yahut renklerin kullanılmasıyla da gerçeküstü bakışım yaratılabilir. Mesela, değişik malzemelerin birleşiminden oluşan yahut muhtelif renklere boyanmış bir binanın gerçeküstü simetriye haiz olduğu düşünülebilir. En son, olağandışı yahut beklenmedik ayrıntıların kullanılmasıyla gerçeküstü bakışım yaratılabilir. Mesela, ilginç yahut olağandışı bir çatı çizgisine haiz olan yahut benzersiz bir pencere tipine haiz bir binanın gerçeküstü simetriye haiz olduğu düşünülebilir.
Gerçeküstü bakışım, mimarların görsel olarak ilgi çekici ve akılda kalıcı binalar yaratması için kuvvetli bir çalgı olabilir. Mimarlar bakışımlı şekiller, formlar ve renkler kullanarak hem görsel olarak cazibeli bununla beraber işlevsel binalar yaratabilirler. Ayrıca, mimarlar optik illüzyonlar kullanarak gerçekte olduğu için daha büyük yahut daha karmaşa gözüken binalar yaratabilirler. En son, mimarlar olağan dışı yahut beklenmedik bilgileri kullanarak kalabalığın arasından sıyrılan binalar yaratabilirler.
VII. Modada Gerçeküstü Simetri
Gerçeküstü bakışım, görsel olarak çarpıcı ve alımlı moda tasarımları kurmak için kullanılabilir. Tasarımcılar bakışım ve asimetri unsurlarını birleştirerek hem dengeli bununla beraber entresan görünümler yaratabilirler.
Gerçeküstü simetriyi modada kullanmanın yaygın bir yolu, bakışımlı yaka yahut etek boyu benzer biçimde bakışımlı unsurların kullanımıyla dengelenen asimetrik kıyafetler yaratmaktır. Mesela, asimetrik etek boyu olan bir kıyafet, bakışımlı bir yaka yahut bakışımlı bir baskı ile dengelenebilir.
Gerçeküstü simetriyi modada kullanmanın bir başka yolu da bir açıdan bakışımlı, öteki açıdan ise asimetrik kıyafetler yaratmaktır. Mesela bir elbisenin ön tarafı bakışımlı, arka tarafı asimetrik olabilir. Bu tür bir tasavvur, hareket ve dinamizm duygusu yaratabilir.
Gerçeküstü bakışım, hem şekil bununla beraber işlev açısından bakışımlı kıyafetler yaratmak için de kullanılabilir. Mesela, bir elbisenin kesimi ve yapısı bakışımlı olabilir, sadece düğmelerin yahut ceplerin asimetrik yerleşimi görsel bir alaka duygusu yaratabilir.
Faal bir halde kullanıldığında gerçeküstü bakışım, hem görsel olarak cazibeli bununla beraber düşündürücü moda tasarımları yaratabilir.
Tasarımda Gerçeküstü Simetri
Gerçeküstü bakışım, görsel olarak çarpıcı ve düşündürücü tasarımlar kurmak için kullanılabilir. Tasarımcılar hem bakışımlı bununla beraber asimetrik unsurları birleştirerek hem dengeli bununla beraber entresan kompozisyonlar yaratabilirler.
İşte tasarımdaki gerçeküstü simetrinin birtakım örnekleri:
- Bakışımlı bir desende düzenlenmiş asimetrik şekiller
- Bozulmuş yahut çarpık bakışımlı şekiller
- Aynı bileşimde hem bakışımlı bununla beraber asimetrik olan elementler
Gerçeküstü bakışım, tasarımda muhtelif değişik etkisinde bırakır yaratmak için kullanılabilir. Balans ve düzenlilik duygusu yaratmak için kullanılabileceği benzer biçimde kaos ve kargaşa duygusu yaratmak için de kullanılabilir. Bununla beraber gizem ve entrika duygusu yaratmak için de kullanılabilir.
Faal bir halde kullanıldığında gerçeküstü bakışım, görsel olarak çarpıcı ve düşündürücü tasarımlar yaratmak için kuvvetli bir çalgı olabilir.
IX. Fotoğrafçılıkta Gerçeküstü Simetri
Fotoğrafçılıkta gerçeküstü bakışım, görsel olarak cazibeli ve çoğu zaman rüya benzer biçimde sahneler yaratmak için bakışım ilkelerini kullanan bir tekniktir. Fotoğrafçılar, nesneleri bakışımlı bir halde dikkatlice düzenleyerek hem dengeli bununla beraber görsel olarak entresan sahneler yaratabilirler.
Fotoğrafta gerçeküstü bakışım yaratmanın birçok değişik yolu vardır. Yaygın tekniklerden biri, kameranın muhteşem düzeyde olmasını sağlamak için bir tripod kullanmaktır. Bu, hem yatay bununla beraber dikey olarak bakışımlı sahneler oluşturmanıza destek olacaktır.
Öteki bir teknik ise bir nesneyi yahut sahneyi yansıtmak için ayna kullanmaktır. Bu, hem görsel olarak entresan bununla beraber düşündürücü bakışımlı bir imaj yaratabilir.
En son fotoğrafçılar, görüntülerinde gerçeküstü bakışım kurmak için dijital tertip yazılımını da kullanabilirler. Bu, klon damga aracı yahut ayna aracı benzer biçimde araçlar kullanılarak yapılabilir.
Gerçeküstü bakışım, fotoğrafçılıkta muhtelif değişik efektler yaratmak için kullanılabilir. Hem dengeli bununla beraber görsel olarak entresan sahneler kurmak için kullanılabilir yahut rüya benzer biçimde ve başka dünyaya ilişik sahneler kurmak için kullanılabilir.
Fotoğraftaki gerçeküstü simetrinin birtakım örnekleri:
Gerçeküstü bakışım, fotoğrafçıların görsel olarak cazibeli ve düşündürücü sahneler yaratması için kuvvetli bir çalgı olabilir. Fotoğrafçılar, nesneleri bakışımlı bir halde dikkatlice düzenleyerek hem dengeli bununla beraber görsel olarak entresan sahneler yaratabilirler.
S: Gerçeküstü Simetri Nelerdir?
C: Gerçeküstü Simetri, sürrealist sanatta çoğunlukla bulunan bir bakışım türüdür. Nesnelerin, şekillerin ve renklerin beklenmedik yahut mantıksız yan yana dizilimlerinin kullanılmasıyla karakterize edilir.
S: Sanatta Gerçeküstü Simetrinin birtakım örnekleri nedir?
C: Sanattaki Gerçeküstü Simetrinin birtakım örnekleri içinde Salvador Dali'ninkiler yer verilmiştir. Belleğin KalıcılığıRene Magritte'in Görsellerin İhanetive Max Ernst'in Orman.
S: Kendi çalışmamda Gerçeküstü Simetriyi iyi mi yaratabilirim?
C: Kendi çalışmanızda Gerçeküstü Simetri yaratmanın birkaç yolu vardır. Bunun bir yolu, nesnelerin, şekillerin ve renklerin beklenmedik yahut mantıksız yan yana gelişlerini kullanmaktır. Öteki bir yol ise rüyalara yahut kabuslara dayanan bakışımlı kompozisyonlar yaratmaktır.
0 Yorum